Harry herceg felesége azért perelte a brit bulvárlapot, mert az évekkel ezelőtt közzétette egyik személyes levelét, amelyet édesapjához írt. Tegnap pedig Meghan sussexi hercegnő másodfokon is megnyerte a Mail on Sunday elleni sajtóperét.

A vasárnapi brit tömeglap 2018-augusztusában, Harry és Meghan esküvője után három hónappal tette közzé a kézzel írt levelet.
A hercegi házaspár ezután nyújtotta be keresetét a Mail és kiadója, az Associated Newspapers ellen, azon a címen, hogy a lap törvénysértő módon tette közzé a levelet, és ezzel megsértette a magáninformációhoz fűződő jogot, a szerzői jogokat és a brit adatvédelmi törvényt is.

A londoni felsőbíróság nem sokkal a kereset benyújtása után, tárgyalás nélkül a hercegnő javára döntött, bírói végzéssel kimondva, hogy törvénysértő volt a levél egyes részleteinek közzététele. A bíróság azzal az érvvel döntött a tárgyalás nélküli végzés mellett, hogy az ügy teljesen egyértelmű, és nincs szükség perre.
Az első fokú bírói fórum emellett megtiltotta, hogy az Associated Newspapers fellebbezést nyújtson be, a kiadóvállalat azonban a londoni fellebbviteli bírósághoz fordult, azt követelve, hogy nyílt bírósági tárgyaláson, tanúk meghallgatásával szülessen döntés az ügyben.

A cég érvei között szerepelt, hogy Meghan egykori kommunikációs menedzseréhez, Jason Knaufhoz írt egyik levelében elismerte: számol azzal, hogy bármilyen írásos anyag, amelyet kiad a kezéből, nyilvánosságra kerülhet.
A hercegnő azonban a fellebbviteli bírósághoz benyújtott írásos nyilatkozatában azzal érvelt, hogy ez nem az édesapjához írt levelére vonatkozott.

A londoni fellebbviteli fórum csütörtökön Meghannak adott igazat, kimondva: nehéz elképzelni, hogy egy teljes körű bírósági tárgyaláson olyan súlyú bizonyítékok kerüljenek elő, amelyek gyökeres változást okoznának az ügy megítélésében. A végzés szerint az első fokon eljáró bíró helyesen állapította meg, hogy jóllehet a hercegnő által édesapjához írt levél egy nagyon kis részletének közlése még helyénvaló lehetett volna, de szükségtelen volt a személyes levél nagy részének nyilvánosságra hozatala.

Brit sajtóértesülések szerint Thomas Markle, Meghan Mexikóban élő 76 éves édesapja felajánlotta, hogy tanúskodik a perben – ám nem leánya, hanem a brit lap mellett.
Thomas Markle több mint három évtizede elvált lánya édesanyjától, jó ideje nem tart kapcsolatot Meghannal, és soha nem volt problémamentes a házaspárhoz fűződő viszonya sem. Markle még Meghan és Harry Windsorban rendezett esküvőjén sem volt ott, így Meghant Harry édesapja, Károly trónörökös kísérte az ősi királyi rezidencia Szent György-kápolnájának oltárához.

Harry herceg – II. Erzsébet királynő unokája – és amerikai felesége folyamatosan a világsajtó érdeklődésének középpontjában áll, különösen azóta, hogy a házaspár csaknem két éve felhagyott a brit királyi család magas rangú tagjaként ráháruló hivatalos feladatok ellátásával, és első gyermekével, Archie Harrison Mountbatten-Windsorral együtt Kaliforniába költözött.

Forrás: MTI

Fotó: Mark Cuthbert/Getty Images

2022.01.27. 16:00

Kihirdették a Bocuse d'Or budapesti kontinensdöntő tányértémáját

2022.01.27. 14:00

Népszerűbbek a régi zenék az újaknál

2022.01.27. 12:00

Ma van a Csokoládétorta Nemzetközi Napja

2022.01.27. 10:00

Ma ünnepli 78. születésnapját a Pink Floyd dobosa

2022.01.27. 08:00

Első kiadású James Bond-kötetre is lehet licitálni egy magánkönyvtár árverésén

2022.01.26. 16:00

Az "Innuendo" 31 éve hódította meg a slágerlistákat

2022.01.26. 14:00

Ma lenne 67 éves Eddie Van Halen

2022.01.26. 12:00

Elton John koronavírusos - lemondta két koncertjét

2022.01.26. 10:00

Bob Dylan is eladta eredeti hangfelvételeit

2022.01.26. 08:00

Felismerik barátaik hangját a vízilovak

További hírek

Nyerges Izabella

Várkonyi Attila

Dénes Tamás

Leirer Timi

B. Tóth László

Dévényi Tibor

Abaházi Csaba

Vágó Piros

Lovász László

Bochkor Gábor

Jurásek Balázs

Retro Rádió

Most szól:

  • Következő