Pontosan a megjelenése 50. évfordulóján, január 23-án, David Bowie tizedik stúdióalbuma, a „Station To Station” jubileumi, limitált kiadásban jelenik meg: félsebességgel maszterelt nagylemezen, valamint ugyanarról a maszterről nyomtatott „képes” hanglemezen, az album 50 évvel ezelőtti reklámjához használt plakát reprodukciójával.

Az albumot, amelyen a „Plastic Soul” korszakának elemeit ötvözi egy sokkal kísérletezőbb hangzással, amely későbbi lemezein teljesedik ki, Bowie a Los Angeles-i Cherokee Studioban vette fel. Az első kislemez, a „Golden Years” 1975 novemberében jelent meg, és Bowie-nak az óceán mindkét partján biztosította a top 10-be jutást a slágerlistákon. A második kislemez, a „TVC 15” egy évtizeddel később csaknem 2 milliárd emberhez jutott el, amikor Bowie ezzel a dallal nyitotta a műsorát a „Live Aid”-en.

A „Station To Station” hangzását részben David Bowie elektronikus zene iránt növekvő érdeklődése és a Németországból érkező NEU! és Kraftwerk zenekarok húzós ritmusai inspirálták, ez különösen a tízperces címadó dalban tettenérhető, miközben olyan számok, mint „Stay” és a „Golden Years”. megőrzik a táncolható ritmust.
Harry Maslin, , aki a producerként a „Young Americans” néhány dalán is együtt dolgozott Bowie-val a „Station To Station” társproducere lett. 1975 szeptemberében vonultak stúdióba egy összeszokott, kis létszámú zenekarral: Carlos Alomar és Earl Slick gitáron- , George Murray basszusgitárojátszottn, Dennis Davis dobolt,
Bowie gyermekkori barátja, Geoffe MacCormack – Warren Peace álnéven- háttérvokálozott, a Bruce Springsteen E-Street „Bandjéből kölcsönvett” Roy Bittan zongorázott és orgonán játszott. Maslin szerint a „Wild In The Wind” és a „Golden Years” ikonikus felvételein hallható vokálokat vette fel Bowie először a stúdiómunka során.

Tíz nappal az album megjelenése után David elindította az „Isolar Tour”-t, amelyek keretében több mint 65 koncertet adott, 11 országban. A turnét zenei szakértők különösen nagy hatásúnak tartják, a fekete háttér előtt alkalmazott fluoreszkáló fehér fényblokkok miatt. A turné végén Bowie elkezdett dolgozni Iggy Pop debütáló szólóalbumán, a „The Idiot”-on. A keverési munkálatokhoz ő, Iggy és a producer Tony Visconti Berlinbe költöztek. David a Nyugat-Német fővárosban telepedett le, készen arra, hogy belevágjon következő, forradalmi zenei kalandjába.

A „Station To Station” új kiadását a „Neumann VMS80”-on vágták, teljesen felújított elektronikával, a Record Plant eredeti mesterszalagjainak 192 kHz-es restaurált másolataiból, további feldolgozás nélkül. A félsebességgel készült kiadást John Webber vágta az „AIR Studios”-ban.

A régi áron ehetünk halat karácsonykor

Januárban érkezik a „Station to Station” limitált, jubileumi kiadása

Ma lenne 93 éves Little Richard

Szűcs Gabi ünnepi koncertturnéra indult

Tervezzük meg könnyedén az ünnepi menüt – itt a Maradék nélkül adagkalkulátor!

54 éve ütött ki a tűz, amelynek lángjaiból a rocktörténet egyik klasszikusa született

Az Egyik csata a másik után kapta a New York-i Filmkritikusok Körének fődíját

Politikai betlehem-háború zajlik Olaszországban

A kecskefűz lett az év fája

Megérkezett a „Journeyman: Deluxe Edition”

További hírek

Dévényi Tibor

Abaházi Csaba

Vágó Piros

Lovász László

Bochkor Gábor

Jurásek Balázs

Nyerges Izabella

Várkonyi Attila

Dénes Tamás

Leirer Timi

B. Tóth László

Best FM

Most szól:

  • Következő