A Kaland futott be utolsóként, 416. helyen a balatonfüredi célba az 57. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon – közölték a szervezők a vitorlásverseny honlapján.

A Merkapt Maraton Team SE egységét – amely több mint 29 óra vitorlázás után ért célba – Kiss Zsolt kormányozta, a csapatot pedig Szűcs Balázs és Asztalos Bence alkotta.

A célban a néhány éves hagyománynak megfelelően az abszolút győztes MLS Raiffeisen Fifty-Fifty csapatának képviselői pezsgővel várták a 416. helyezett hajó legénységét.

A szervezők szerint vélhetően minden idők leggyorsabb Kékszalagja lett az idei, ha az utolsó befutók időeredményeit hasonlítják össze.

Az erős szélben rendezett 57. Kékszalag távját a leggyorsabban, saját korábbi rekordját megdöntve, 4 óra 24 perc 11 másodperces idővel a Józsa Márton kormányozta Fifty-Fifty teljesítette. A legénységet Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Bagyó Áron, Józsa-Kovács Attila, Erőss Loránd János, Illésy Márton és Kaszó Márk alkotta még.

Második helyezett lett a Vándor Róbert kormányozta Sailing Team RSM Hungary 4 óra 33 perc 15 másodperces idővel, míg a harmadik helyen a Virág Flóra vezette KÜRT – Team Kaáli végzett 4 óra 46 perc 7 másodperces idővel.

Mindhárom dobogós katamarán eredménye jobb a korábbi rekordnál.

Az élmezőny további tagjai: 4. Deboti Racing (5:48:40, katamarán, kormányosa Bödör Gergely), 5. TNG Kenguru (6:57:29, katamarán, kormányosa Diószegi Zoltán), 6. Szamuráj Jack (8:35:00, egytestű, kormányosa Takács Péter), 7. Quantum Sails Trentasette (9:16:16), egytestű, kormányosa Lacsny Gergely), 8. Csimborasszó (9:20:36, egytestű, kormányosa Fazakas György Győző), 9. 100% (9:21:42, egytestű, kormányosa Paksi Álmos), 10. Equilor (9:22:18, egytestű, kormányosa Huber Péter Lél).
Az idei Kékszalag 479 hajóval rajtolt el, de több, köztük a végső győzelemre is esélyes egységnek fel kellett adnia a küzdelmet. A Petrányi Zoltán vezette Audax Django nagyvitorla-hidraulikájából elment az olajnyomás, a Litkey Farkas kormányozta Process Solutions bumtörést szenvedett, és később Váradi Szabó János a Team Suzukival is feladta a Kékszalagot. Rajtuk kívül a katamaránok közül a Triniteam, a Cofidis, és a Fox 23 sem tudta teljesíteni a távot, utóbbi kettő felborult.

Király Zsolt hajója, a Sponsor Wanted – amellyel a viharban megsérült Raffica és René Raffica helyett indultak – a kenesei bójánál árbóctörést szenvedett, így ők sem folytatták a versenyt.

A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
A Kékszalag időrekordját továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja, de most már az idén elért 4 óra 24 perc 11 másodperces idővel.

Legtöbbször, 13-szor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.

Forrás: MTI

Fotó: kékszalag.hu/Tumbász Hédi

 

63 éve zenélt először élőben a Rolling Stones

Idén is lesz francia utcabál Budapesten

Befutott az utolsó hajó is a Kékszalagon

Lehullt a lepel a Sisi musical titkos szereposztásáról

56 éve mutatkozott be Major Tom

Nincs siófoki nyár Korda Györgyék nélkül

A Black Sabbath jótékony búcsúja 190 millió dolláros bevételt hozott

Bővített kiadásban jelenik meg a Van Halen 30 éves, többszörös platinalemeze

57 éve a Roling Stones először állt az amerikai slágerlista élére

A hazai mozikba is érkezik Roger Waters prágai koncertfilmje

További hírek

Dévényi Tibor

Abaházi Csaba

Vágó Piros

Lovász László

Bochkor Gábor

Jurásek Balázs

Nyerges Izabella

Várkonyi Attila

Dénes Tamás

Leirer Timi

B. Tóth László

Best FM

Most szól:

  • Következő