A kétszeres Oscar-díjas zeneszerző Hans Zimmer a kortárs filmzene egyik legmeghatározóbb alakja, akinek munkássága generációk számára adott felejthetetlen élményt olyan filmek zenéjével, mint „Az oroszlánkirály”, „Gladiátor”, „A Karib-tenger kalózai”, „A Da Vinci-kód”, „Az utolsó szamuráj”, „Pearl Harbor”, „A sötét lovag”, „Csillagok között”, „Gravitáció” és „Dűne”, ma ünnepli 67. születésnapját.

„Anyám nagyon muzikális volt, apám pedig mérnök és feltaláló. Így nőttem fel, mondjuk úgy, hogy módosítgattam a zongora funkcióit, ami anyámat megrémítette, apám viszont el volt ragadtatva, mert úgy gondolta, hogy ez a technológia fejlődése. Apám meghalt, amikor gyerek voltam, és a zene lett a menedékem és a legjobb barátom” – mesélte egy interjúban Hans Zimmer.
A német származású zeneszerző stílusa és innovatív megoldásai forradalmasították a filmzenét. Első nagy áttörése az 1988-as „Esőember” című filmhez készült zenéje volt, melyért Oscar-jelölést kapott. Azóta számos sikerfilm zenéjét komponálta, köztük olyan klasszikusokat, mint „Az oroszlánkirály”, „Gladiátor” és „A Karib-tenger kalózai”.
Zimmer két Oscar-díjat nyert – az 1994-es Az Oroszlánkirály és a 2021-es Dűne zenéjével- , és további számos elismerést szerzett pályafutása során. Filmzenéit gyakran erős érzelmi töltet és technológiai újítások jellemzik, ami különösen az „Interstellar” és a „Dűne” hangzásvilágában tükröződik. A mesterien ötvözi a szimfonikus és az elektronikus az elektronikus hangzást is, ezzel egyedülálló hangzást teremtve. Sikerének titka az, hogy képes a történetmesélés eszközeként használni a zenét, ezzel újabb érzelmi mélységet adva annak, amit a filmvásznon látunk.
Fotó: Dita Vollmondjpg