Fél évszázaddal ezelőtt,1975 március 7-én jelent meg David Bowie kilencedik stúdióalbuma, a „Young Americans”, amely ma, az arany jubileum napján limitált vynil kiadásban jelenik meg.

A különleges LP félsebességgel maszterelt verzióban kerül piacra a jobb hangminőség érdekében, a jubileumi csomag része két LP „nyomott” CD és egy poszter is. A „Young Americans” újranyomása egy Neumann VMS80 típusú egyedi vágógépen készült, amelyet teljesen felújítottak. Az LP az eredeti Record Plant mesterszalagok 192kHz-es restaurált változatáról készült, további digitális utómunka nélkül. Az újrakiadás félsebességes maszterelését John Webber végezte az AIR Studiosban.
Ez az album ismét kitágította Bowie zenei határait, ahogyan sikerült magáévá tennie azt, amit ő „Plastic Soul”-nak (műanyag léleknek) nevezett. A „Young Americans” volt az az album amelynek első amerikai listavezető slágerét,köszönheti: ez volt a „Fame” című dal, amelyet John Lennonnal és akkori gitárosával, Carlos Alomarral közösen írt.
Részben a „Philly Sound” hatása alatt, Bowie az albumot a philadelphiai Sigma Sound stúdióban rögzítette a Diamond Dogs turné szünetében. A felvételeken olyan zenészek játszottak, mint Mike Garson billentyűs, valamint David Sanborn szaxofonos a néhai Luther Vandross vokalistaként vett részt a stúdiómunkában.
Tony Visconti produceri munkája mellett, Bowie elmerült a soul zenében is, és egy új kiadványt adott ki, „The Gouster” címmel – egy szlengkifejezés a „menő utcai karakterekre”. Az album korai verziója ezzel a címmel, a „Who Cab I Be Now? (1974-1976)” című box set részeként jelent meg.
Amikor a turné folytatódott, Bowie radikálisan megváltoztatta a setlistet, hogy beépítse az új zenei anyagot, és a korábbi produkciós elemeket elhagyva, új zenei irányba mozdult el. A turné végén, 1974 decemberében, a felvételek a The Record Plant stúdióban folytatódtak. Miközben New Yorkban dolgozott, Bowie John Lennonnal is kapcsolatba lépett, és az Electric Lady Studiosban közösen rögzítették The Beatles „Across The Universe” című dalának feldolgozását, valamint a vadonatúj közös szerzeményüket, a „Fame”-et. Az ezekből a munkákból született felvételeket Bowie és a Record Plant hangmérnöke, Harry Maslin társproducerként jegyezte.
Bowie úgy döntött, hogy nem indul turnéra a „Young Americans” megjelenése után, hanem kilenc hónappal később már a következő albumán, a „Station To Station”-ön dolgozott, amelyben ismét teljesen új zenei és vizuális identitást hozott létre „The Thin White Duke” karakterével.
Fotó: Michael Ochs Archives/Getty Images