Nem megy ritkaságszámba, hogy a filmek végefőcíme után is szórakoztató felütés lepi meg a nézőket, sőt előfordul, hogy az alkotók fontos információt közölnek itt – például folytatás várható, amiben újabb fordulatokra lehet számítani. A Jackie Chan-filmek legendájához pedig eleve hozzátartozik, hogy a végefőcím után hihetetlen bakiparádé következik, ahol a nagyérdemű rendre elámulhat azon, hogy megannyi szó szerint nyaktörő mutatvány után a kínai harcművész még mindig aránylag egészben van. A nyár egyik slágerfilmje, amely már a hazai mozikban is látható, a Csupasz pisztoly, szintén tartogat hasonló meglepetéesket.

A Csupasz pisztoly végefőcíme után nem baki, hanem még a produkció stílusához mérten is teljesen váratlan poén teheti próbára a már addig is sokat tapasztalt közönség tűrőképességét, de nincs ok aggodalomra: panasz még nem érkezett ezzel kapcsolatban. Rögtön mondjuk is, miért.
Nehéz lenne viccesebb filmet találni idén nyáron – ez a kritikusok egybehangzó véleménye a Csupasz pisztolyról. A Rottentomatoes kritikai portálon 90 százalékon áll a produkció. Az ítészek úgy vélik, sikerült megidézni az egykor Leslie Nielsen által játszott Drebin hadnagy szellemét, mert Liam Neeson zökkenőmentesen képes folytatni a családi vállalkozást ifjabb Drebinként. Feltűnt a kritikusoknak, hogy számos sírnivalóan idétlen poénnak váratlan mélysége is feltárulhat, mert Neeson és a női főszereplő, Pamela Anderson „a mostani cudar időkben dicséretes módon igyekszik dupla feneket keríteni olyan dolgoknak is, amikről nem is gondolnánk, hogy van nekik ilyen”. (Eileen Jones /The Jacobin/ szíves közlése.) Mások azt emelik ki, hogy a blazírt akciósztárként már bevált Neeson mellett Pamela Anderson a film nagy ásza és meglepetése, és a legjobb poén is az ő nevéhez fűződik.