Egymást követték a hollywoodi sztárok a 77. cannes-i fesztivál péntek esti díszbemutatóin, ahol többi között a kétszeres Oscar-díjas Emma Stone és Willem Dafoe, majd Richard Gere és Uma Thurman vonultak fel a vörös szőnyegen, a 85 éves Francis Ford Coppola pedig bejelentette, hogy új filmet forgat.

A Magyarországon forgatott és a tavalyi velencei nemzetközi filmfesztiválon fődíjat nyert Szegény párák című film csapata új produkcióval érkezett Cannes-ba. A görög Jórgosz Lánthimosz legújabb, a versenybe meghívott filmjének (Kind of Kidness) főszerepeit ismét Emma Stone, Willem Dafoe és Margaret Qualley alakítják, kiegészülve Jesse Plemonsszal.
A csaknem háromórás, angol nyelvű szkeccsfilm három, egymástól független történetből áll, és stílusában visszatérést jelent a görög rendezőnek a nagyszabású és barokkos Szegény párákat megelőző egyszerűbb, de nyugtalanítóbb hangulatú alkotásaihoz. A Kind of Kidness a szabad akarat kérdését és lehetőségeit vizsgálja az életben, a teljesen hétköznapi és a legfurcsább, időnként perverz viselkedések összefüggésében, groteszk humorral fűszerezve.

A 74 éves Richard Gere 44 évvel az Amerikai dzsigoló című dráma sikere után forgatott ismét a 77 éves Paul Schrader rendezővel, aki sokáig csak Martin Scorsese forgatókönyvírójaként volt ismert. Az Oh, Canada című, szintén az Arany Pálmáért versenyző film a tavaly elhunyt Russell Banks regényéből készült, főhőse egy halálos beteg amerikai dokumentumfilmrendező, Leonard Fife, aki halála előtt számvetés készít arról, hogy miért is emigrált Kanadába.
A történet egy interjú során bontakozik ki, amelyben egykori tanítványai kérdezik montréali otthonában az 1960-1970-es évek amerikai ellenkultúrájának jeles személyiségét, aki a vietnami háború elleni kiállásával és politikai témájú dokumentumfilmjeivel vált ismertté. A Richard Gere által alakított kellemetlen és ideges öreg mester már alig tud mozogni, és az Uma Thurman által játszott felesége folyamatos figyelmét és segítségét igényli. Az előre előkészített kérdéseket félresöpörve, a mester maga akarja elmesélni élete fő állomásait, de mondandója egyre zavarosabbá válik. A stáb számára is nehezen követhető narrációból a néző számára egy olyan töredékes önarckép bontakozik ki, amely demisztifikálja a kiváló emberként megismert, sikeres rendező képét, s egy kevésbé dicsőséges, triviális életutat tár fel az utókornak.

A hollywoodi újhullám egyik nagy legendája, a kétszeres Arany Pálma-díjas és Oscar-díjas Francis Ford Coppola is a hivatalos versenyben mutatta be Megalopolis című nagyszabású filmjét, amely az 1979-es Apokalipszis most című alkotásának cannes-i bemutatójához hasonlóan nagyon megosztotta a kritikusokat.
A 85 éves rendező azonban válaszul Cannes-ban bejelentette, hogy már új filmen dolgozik.
“Már elkezdtem írni. És megígérem maguknak, hogy húsz év múlva is itt leszek” – mondta Coppola a filmbemutatót követő sajtótájékoztatón.
Az Adam Driver főszereplésével készült nagyszabású sci-fi története egy New Yorkra emlékeztető megapolisz újjáépítése körül forog, főhősei pedig az egymással konfliktusban álló vizionárius építész, Caesar (Adam Driver) és a város konzervatív polgármestere (Giancarlo Esposito), Cicero. A film egyértelmű párhuzamot von az amerikai demokrácia, illetve a nyugati civilizáció és a bukásra ítélt dekadens római birodalom között.
Coppola negyven éve készült az alkotásra, amelynek több mint 120 millió dolláros költségvetését saját vagyonából finanszírozta.
Miközben a francia sajtó többsége fiaskónak és várható bukásnak értékelte a látványos filmet, a Le Monde című vezető napilap szerint a Megalopolis egy hatalmas freskó, “egy hihetetlen civilizációs értekezés urbanisztikáról, történelemről, filozófiáról és politikáról”.
Az angol nyelvű Deadline szakportál is “a műfaj valódi remekművének” nevezte a filmet, amely “puszta merészségével botrányt okoz”, míg a The Guardian című napilap szerint “nagyképű, unalmas és idegesítően felszínes”.
A Hollywood Reporter amerikai szaklap úgy fogalmazott, hogy “finoman szólva is egy lenyűgöző és ambiciózus nagy libikóka” a film, míg a Times of London elsősorban a kirakós játékra emlékeztető párbeszédeket és színészi alakításokat, valamint az 1980-as évek filmes esztétikáját megidéző “ronda képeket” bírálta. “Én így akartam ezt a filmet megcsinálni” – válaszolta a bírálatokra a rendező a sajtótájékoztatón, hozzátéve: “Mivel én finanszíroztam, úgy gondoltam, azt csinálhatok, amit akarok”.

Forrás: MTI

Fotó:  Max Cisotti/Dave Benett/Getty Images

Eddig 2,2 millió eurót hozott a fizetős belépés Velencének

Kalapács alá kerül John Lennon elajándékozott napszemüvege

A Gracenote hét magyar aranyat és huszonhárom érmet vár

Miért fogyott le Liam Neeson?

Ezek a legkedveltebb úticélok a Balatonnál

Az Edda Művek nyitja Dj Dominique zárja a Szerencsi Artúr Napok Fesztivált

34 éve jelent meg John Bon Jovi Oscar-díjas felvétele

A Király nem csak a zenébe adta bele szívét-lelkét

Ma van a Hold világnapja

Isten éltesse Carlos Santanát!

További hírek

Dévényi Tibor

Abaházi Csaba

Vágó Piros

Lovász László

Bochkor Gábor

Jurásek Balázs

Nyerges Izabella

Várkonyi Attila

Dénes Tamás

Leirer Timi

B. Tóth László

Best FM

Most szól:

  • Következő